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Home»Innovation»Immersive Storytelling | Using VR and AR to bring customers to the heart of your brand

Immersive Storytelling | Using VR and AR to bring customers to the heart of your brand

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By Walter Schärer on 22. Februar 2017 Innovation
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Emotions and memories are interrelated because synapsyses are built physically. Hence the interest in Virtual Reality VR and Augmented Reality AR in marketing.
Dr. Kimo Quaintance of IQ Gemini at dpulse in Zurich.
Dr. Kimo Quaintance on VR and AR applications
Dr. Kimo Quaintance on VR and AR applications
Jaron Lanier: The most important thing about a technology is how it changes people! Now VR seems a huge opportunity to convey immersive experiences and storytelling and therefore produce more memorable touchpoints. Despite the fact the we can’t actually touch it…
Dr. Kimo Quaintance on emotion research visualization
Dr. Kimo Quaintance on emotion research
But it means learning new video techniques, not only regarding the stereoscopic view, but also because users experience the virtual world interactively. An impressive VR example is The Displaced by the New York Times Magazine.
VR: The Displaced by the New York Times Magazine
VR: The Displaced
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Walter Schärer
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Walter Schärer bloggt über Internet-Trends im Online Marketing, Social Media, Blogs, Web Analytics, SEO, Mobile und so.

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Über Walter Schärer

Dies ist Walter Schärers Blog über Internet-Themen wie Online Marketing, Search Engine Optimierung (SEO) oder Content Marketing.

Walter Schärer arbeitet seit 1994 als Scrum Product Owner und Online-Manager im Web-Umfeld.

Von HTML/VRML kam er via Powerpoint/Word zu Confluence/Jira dann Trello/Whiteboard und organisiert sich aktuell mit Asana/Google Drive, wenn er nicht gerade mit Blender/Python oder WordPress/Elementor experimentiert.

Die Inhalte dieses Blogs spiegeln die persönliche Meinung.

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