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Dr. Kimo Quaintance on VR and AR applications
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Innovation

Immersive Storytelling | Using VR and AR to bring customers to the heart of your brand

Walter SchärerBy Walter Schärer15. Januar 20231 Min Read
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Emotions and memories are interrelated because synapsyses are built physically. Hence the interest in Virtual Reality VR and Augmented Reality AR in marketing.
Dr. Kimo Quaintance of IQ Gemini at dpulse in Zurich.
Dr. Kimo Quaintance on VR and AR applications
Dr. Kimo Quaintance on VR and AR applications
Jaron Lanier: The most important thing about a technology is how it changes people! Now VR seems a huge opportunity to convey immersive experiences and storytelling and therefore produce more memorable touchpoints. Despite the fact the we can’t actually touch it…
Dr. Kimo Quaintance on emotion research visualization
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But it means learning new video techniques, not only regarding the stereoscopic view, but also because users experience the virtual world interactively. An impressive VR example is The Displaced by the New York Times Magazine.
VR: The Displaced by the New York Times Magazine
VR: The Displaced
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Walter Schärer
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Walter Schärer ist ein Generative AI Marketing Manager und Solutions Architect und bloggt bei webmemo.ch über Trends in künstlicher Intelligenz KI.

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Über Walter Schärer — Translating complexity into clarity

Systems that think. Stories that resonate.

Dies ist Walter Schärers Blog über Online-Themen wie AI, Digital Marketing, Search Engine Optimierung (SEO), Content Marketing und Performance Marketing.

Walter Schärer arbeitet seit 1994 als Scrum Product Owner und Online-Manager im Web-Umfeld.

  • Von HTML / VRML kam er via
  • Powerpoint / Word zu
  • Confluence / Jira dann
  • Trello / Whiteboard (Edding 500) und organisiert sich aktuell mit
  • Asana / Google Drive, wenn er nicht gerade mit
  • ChatGPT / MidJourney oder
  • WordPress / Elementor experimentiert.

«Programmierung» begann er mit

  • NoCode von Make und IFTTT,
  • LowCode von ChatGPT, Lovable und Databutton mit Upgrade zu tatsächlicher Programmierung in
  • Python auf Anaconda und dann in
  • Google Colab / Gemini / Claude Sonnet sowie
  • Visual Studio Code / GitHub Copilot / Claude Code / Cursor Composer 1

Die Inhalte dieses Blogs spiegeln meine persönliche Meinung und sind von keinem Arbeitgeber beeinflusst.

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