Referat von Marco Hassler, Namics, über die Entwicklung von Web Analytics zu einer 360-Grad Kundenbetrachtung via Google Universal Analytics.
Browsing: Analytics
Für das Fein-Tuning einer Website eignet sich A/B-Testing: Für zu optimierende Elemente einer Website werden zwei verschiedene Varianten aufgeschaltet. Der Nutzergruppe «A» wird die eine Version…
Mit der Web-Analyse ermöglicht man ein Reporting über verschiedene Aktivitäten und einen Forecast über das Erreichen der eigenen Ziele. Google Analytics ist ein geeignetes Tool, da…
Inbound marketing is about driving traffic to your web page. Usually enterprise marketing involves different tools that don’t combine the data workflows efficiently. Therefore marketing campaigns…
With 900 million fans, Facebook is the ultimate venue for brands to interact with their fans and customers. Here’s how companies scale their engagement across thousands…
Everything on Facebook starts with your page. Then you should connect to new fans with Facebook ads. The third step is to engage your fans with…
Social sharing buttons allow for backtracking click statistics. But which metrics should you measure, which ones are relevant for your business? And which tools apart from…
Vortrag von Jens Wiese vom bekannten Blog allfacebook.de zum Thema «Facebook KPIs – Definieren und beobachten». Welche KPIs bieten sich im Facebook Marketing an? Fanzahlen, Check-Ins,…